Tuesday 27 August 2013

Out of Milk

Hello everyone

Hope you had a nice weekend ;)

I am running out of - oznacza ze czegos jest coraz mniej i wkrotce sie skonczy np:

I am running out of milk.

I am running out of time so let's get cracking.

I am running out of words to say to you. I am wasting my time.

Jesli czegos co potrzebujemy nie ma juz wcale wtedy uzywamy wyrazenia "I am out of"

I am out of milk. Can I borrow some from you?

I am out of the office - nie ma mnie w pracy.

I am out of love - nikt mnie nie kocha ;(

You are out of my league - jestes poza moja liga (jestem lepszy/gorszy od ciebie, ale raczej mowiac to wyrazenie myslmy jestem lepszy).

Mozna rowniez uzyc:

I am running short of ... znaczy to samo co I am running out of...

I don't have any ...

Ciekawostka:

Jak powiedziec mam goraczke???

I have got a fever / temperature

I am running a fever ;)

Have a nice day and see you next time.

Jo

No comments:

Post a Comment